pondělí 12. července 2010

Mayská držitelka Nobelovy ceny bude mít besedu o proroctvích vztahujících se k roku 2012




Stane se tak ve městě Boulder ve státě Colorado.

Film 2012 vydaný v loňském roce zobrazuje apokalyptickou vizi konce světa. Na zem padají meteority, zemětřesení pářou zemi a tsunami zaplavuje Himaláje. Film je založen na představě že Mayský kalendář předpovídá na 21.12.2012 konec světa. Je to jedna z mnoha apokalyptických vizích založených právě na Mayském kalendáři. Tato interpretace je však mnohem více vlastní pop kultuře než že by se blížila skutečnosti, říká Rigoberta Menchu Tum, která vyrostla v Guatemalském pohoří.
Menchu Tum, která získala Nobelovu cenu za mír v roce 1992 za svou práci a angažovanost v sociální oblasti mezi domorodými obyvateli, bude ve čtvrtek v Boulderu se svými dvěma staršími duchovními diskutovat o tom jak Mayské společenství vykládá proroctví vážící se k zmíněnému datu. Akci sponzoruje společnost Peacejam, která je zaměřená na kontakty mezi držiteli Nobelových cen a mládeží.
„Tohle se děje všude, ne jenom v Hollywoodu, děje se to také na akademické půdě, což je obzvláště smutné,“ řekla Mechu Tum prostřednictvím svého tlumočníka. „Je to forma manipulace – chtějí aby lidé měli strach. A to je špatně, protože v roce 2012 nenastane konec světa. Je to začátek nové éry a nové naděje.“
Menchu Tum byla také v Denveru loni v listopadu na besedě Peacejam. Bylo to právě po tom co byl film 2012 uveden do kin a byla zasypána dotazy ohledně Mayského kalendáře. Menchu Tum odpověděla co mohla a slíbila že za rok se vrátí s odborníky. A těmi jsou Don Pedro Yae Noj a Dona Faviana Cochoy Alva.
„Tento rok je rokem pro přípravu poslů světla – toto je rok kdyby měli začít pomáhat lidem s přípravami na rok 2012,“ říká spoluzakladatel Peacejam Dawn Engle. „O dva roky dříve by to neudělali.“
Čtvrteční akce bude příležitostí pro lidi s různým stupněm znalostí Mayského kalendáře, kteří se po seznámení a podle stupně znalostí rozřadí do pracovních skupin.
„Bude to naprosto mimořádné a nevídané,“ říká Engle. „Nikdy předtím si lidé nemohli sednout a klást otázky přímo Mayským duchovním a hned na ně slyšet odpovědi – nefiltrované, neupravené“.
Pro Mechu Tum není zkušenost s Mayským kalendářem nic abstraktního.
„Mayské chápání času je velký dar. Je to něco co já a moji lidé používáme každý den“, říká Mechu Tum. Z kalendáře si zjišťujeme v jaké dny je jaká konkrétní energie vhodná pro naše plány. Je to velmi komplikované, ale když víte jak kalendář číst, stane se vám opravdovým průvodcem. Ukáže vám i ty nejmenší detaily jak toho za den dokázat a úspěšně zvládnout co nejvíce.“
I když je Menchu Tum skálopevně přesvědčena že svět neskončí, tak věří že nadcházející změny budou obtížné.
„Jsme v období kdy se přibližujeme roku 2012 kdy se věci rozpouštějí, protože se čas rozpouští a vstupujeme do nového věku, nejen věku pro Maye ale pro všechny lidi,“ říká Menchu Tum. „Nastává čas změn, možná chaotických změn. Záleží to na nás. Je na lidstvu jak se s tím přechodem vyrovná.“

Zdroj: Laura Snider, dailycamera.com
Překlad: Jan Srp, time-wave-zero.blogspot.com

Tak toto je článek z amerického mainstreamového internetového deníku. Pro srovnání uvádím odkaz na článek s tématikou 2012 z českého mainstreamového internetového deníku. Když jsem se na ten článek na novinkách podíval před chvílí znovu ( ten článek je z října ), zjistil jsem že byla změněna titulní fotografie. Bohužel. Původně na ní totiž byli dva hispánci oblečení jako cikánští baroni, což ještě úroveň článku zvyšovalo…
-v-roce-2012-konec-sveta-neprijde-tvrdi-potomek-mayu



Dokážete si představit, že by český mainstreamový deník zveřejnil tuto formulaci?:
„Je to forma manipulace – chtějí aby lidé měli strach. A to je špatně, protože v roce 2012 nenastane konec světa. Je to začátek nové éry a nové naděje.“
Já tedy ne.

Česká média sleduji aktivně již rok, a to denně. Dají se charakterizovat velmi prostě: manipulace, lži, polopravdy, účelově podávané události, očerňování politických stran na objednávku jiných politických stran a korporátů, lži, manipulace, xenofobie a primitivismus.

Jan Srp

Žádné komentáře:

Okomentovat